Inköp och rättsliga förfaranden för att köpa fastighet i Turkiet

Inköp och rättsliga förfaranden för att köpa fastighet i Turkiet

 

Köpa fastigheter för privat bruk i Turkiet är inte så komplicerat som du kanske tror. F

örfarandet är ofta mycket enklare än i de flesta andra europeiska länder.

Utlänningar kan köpa mark och fastighet i Turkiet under egna namn, förutsatt att fastigheterna är belägna i var som helst utom begränsade militära zoner och när det är dags att sälja, kan intäkterna från försäljningen överförs från Turkiet.

Den nya ägaren av en fastighet får "lagfart" (TAPU) på turkiska. TAPU är det officiella dokument som bevisar ägandet av en fastighet. Land Registry Office, som är en statlig avdelning, är den enda myndighet att överföra lagfarten på ditt namn. Ingen annan person eller myndighet kan överföra lagfarten på ditt namn. Det lagfarten kan överföras när kontroller har gjorts för att säkerställa att fastigheten uppfyller alla nödvändiga krav.

Formalitet

När du har bestämt dig för att köpa en egen bostad, kan du börja med att öppna ett bankkonto där Turkiska Rivieran hem personal kommer att vara glada att hjälpa dig att öppna ett bankkonto på en lokal bank.

Köparen ger "fullmakt" att våra konsulter, som tillåter dem att utföra alla formaliteter för inköp och ge köparen tjänster inlägg köp. Fullmakt ingår vanligtvis tillstånd att köpa/registrera fastigheten i köparens namn, för att få "färdigställande rapport" för fastigheten, officiell registrering av vatten-och elmätare, försäkring för fastigheten, registrering av egendom i kommunen avdelning, betalning av lokala skatter, etc. ..

Fastighetsägaren/byggherren och köparen underteckna ett "köpeavtal" innan Notarius Publicus i de flesta fall. Detta är ett officiellt dokument som anger alla personuppgifter säljaren och köparen detaljer och priset på fastigheten, betalningsvillkor, datum kontraktet särskilda villkor mm ..

En ansökan görs till Land Registry Office för att starta förfaranden för militära tillstånd (normalt den här processen kan ta flera månader). Om det behövs kommer alla papper arbete göras av vårt företag och alla extra kostnader betalas av köparen.

När tillstånd från militären ges fastighetsägaren /byggherren och köparen (eller deras juridiska ombud) går till Land Registrerings Kontoret för att överföra lagfarten till köparens namn.

 

 

Tapu

Det är ett legal document som bevisar att fastigheten tillhör ägaren.

 

Tapu måste vara registrerad i ett lokal (Land registrering) Tapu kontor. Den applikationen är ett måste mellan säljare och köpare. Tapu måste alltid vara på Turkiska. Tapu kontoret skickar handlingarna till militären och där efter behandlas det efter att de har godkänd handlingen skickas det till Tapu kontoret sedan får köparen Tapun.

Vid positiva rekommendation militära högkvarter, behöver du en kopia av ditt pass, din mors och fars namn och 4 passfoton storlek. Det krävs att betala punktskatt och jordbävning försäkring, efter detta Land Registry office överför egendom till dig som ny ägare av fastigheten på fastighetsregistret som kallas TAPU, och de ger landa omedelbart undertecknas på ditt namn som är i fastighetsregistret.

 

Denna sida i fastighetsregistret visar dig som ägare av fastigheten.

 

Kostnader för Bostadsköp i Turkiet

 

Drift:

I motsats till de flesta europeiska länder, posten i fastighetsregistret i Turkiet inte utförs av en Notarius Publicus, utan av en tjänsteman vid Lägenhets registrering avdelningen. Det är ett rättsligt krav för båda sidor (säljaren och köparen) att närvara vid posten. Det är möjligt att ge en annan person genom att ge en fullmakt till Notariat Publicus. Leveransen av lagfart för överföring kräver inte inblandning av Notarius Publicus i Turkiet. Efter posten och leverans i fastighetsregistret utfärdar ett bevis på ägande, som kallas "Tapu".

Överlåtelse skatt: 3,3% av det värdet som angetts i TAPU kontoret. Detta betalas vid en av de statliga bankerna vid transport.

 

 

Fullmakt:

Vi rekommenderar våra kunder att ge fullmakt till fastighetsmäklare eller till advokat för att underlätta förfarandet, militära kontroller, frisättning av lagfarten från lagfarten kontor och registrering av lagfart på notarius publicus kontoret. Ge "Fullmakt" processen tar ungefär två timmar och måste bevittnas på notarius publicus kontoret i Turkiet. Våra konsulter kommer att ge den hjälp som behövs.

Observera att med att ge fullmakt undviker du att behöva resa till Turkiet flera gånger inom loppet av några veckor/månader medan din Turkiet fastighet inköpsprocessen fortsätter.

Observera även att ge oss eller en advokat fullmakt inte ger oss eller advokat varje påstående över din egendomi Turkiet, det kommer att vara ditt namn och bild på lagfarten.

 

Du kan kontrollera under ett prov av fullmakt,

 

BEHÖRIGHETER

De har tillstånd att tillämpa Garrison Kommendör, armén chef direktoratet kontor säkerhet, chef för National Real Estate, Lokala Regeringskansliet, regeringar, kommuner och formella kontor för att ta tillstånd i vår/min räkning för att vara en juridisk ägare av fastigheter som vi / jag kommer förbi i Turkiet. De har befogenhet att underteckna tillstånd dokument och får betala erforderliga tillstånd avgifter, skatter. Om det finns överbetalning, de är också rätt att vidta ägodelar från återbetalning av avgifter för att ta emot kvitton i vår / mitt namn, för att uppehållstillstånd i mitt / vårt namn.

 

INTECKNINGAR:

De har tillstånd att etablera en inteckning för fastigheten där är i Turkiet för vår/min till förmån för mig / oss och att försvara min / vår rätt om inteckning klausuler rätt att etablera bolån i nogån grad som har tillstånd till bolån min / vår till förmån för mig / oss, rätt att följa alla nödvändiga arbeten om inteckning, tillstånd att registrera inteckning till registret kontor och befogenhet att underteckna alla dokument om inteckning ämne.

 

 

ATT AVBRYTA INTECKNING:

De har rätt att avbryta alla inteckningar eller några av dem på den fastighet där är i Turkiet och som är registrerade i mitt/vårt namn till förmån för mig/oss, har rätt att ändra sina grader eller beställningar som har tillstånd att underteckna alla registrerade handlingar, titel dokument och andra dokument för annullering och få belopp för inteckning.

 

EL OCH VATTEN ABONNEMANG

De har tillstånd att ansluta el och vatten. De har rätt att ansöka till formella kontoren som TEK, TEDAS, TEIDAS, TEIAS institutionerna och kommunen för dessa anslutningar. De har rätt att ordna dokument och underteckna dem om sambanden som min/vår delegat. De har rätt att ordna el och vatten abonnemang, ordna abonnemang avtal, tillstånd att betala insättningar och ta tillbaka den, kan öppna vatten och el för användning och kan betala alla obligatoriska skatter, avgifter och kostnader om dessa kopplingar och även de har rätt att ta emot kvitton i namn av mig, rätt att ansluta vatten och klockor el, rätt att överföra el och vatten abonnemang i mitt /  vårt namn och har rätt att registrera abonnemang.

 

ADVOKAT FÖR MYNDIGHETER

De är behöriga att företräda mig/oss i domstolar, tribunaler, myndigheter, kontor och kontor i den turkiska republiken i någon kapacitet på grund av någon eller juridiska åtgärder som har lämnats in eller lämnas in i framtiden för och mot mig när det gäller de ämnen, för att skydda mina rättigheter, att väcka talan i domstol, att följa upp alla de rättsliga förfaranden, att lämna alla typer av förklaringar och framställningar till de berörda myndigheterna för att skicka och ta emot delgivning av kallelse, att medla och bestämma om skiljemännen, att ge domstolen vittnen och sakkunniga att invända eller acceptera de väckts av den andra parten, att utfärda skriftliga varningar, meddelanden och protester, att ha kontroller utförs för att närvara vid inspektioner att invända mot de inspektionsrapporter, för att be om nya inspektioner för att ansöka om varnande domar och bilagor samt att avbryta dem också att följa upp alla rättsliga förfaranden och nödvändiga offentligas inför domstol, högsta domstolen, Conseil d'Etat, länsman, domstol för statens säkerhet och alla andra rättsliga eller offentliga myndigheterna, att be om hörsel eller korrigering av förordning och att ansöka om förnyad prövning, att ansöka om recusation domare och domstol personal att lämna invändningar och klagomål, att begära överföring av ärendet, att be för fullföljandet av rättegången i vår frånvaro och att vara närvarande i domstol på min/ vår räkning att avstå från rättsliga åtgärder och överklagande och att acceptera eller avvisa avstå från dem för att skicka och ta emot dokument, för att följa upp fallet och att slutföra det, att underteckna minuter, för att filer invändningar mot dem, är de också rätt att ge någon eller alla de befogenheter som anges ovan för att de andra.

Vi/jag accepterar att utse: Advokat XX från XXX Stad Baro Association, son till XX, född 19xx, registrerad XXX skattekontor med XXXXXXXX rekordmånga, bosatt i XXXXXXX och hans försäkrade arbetare advokat XX, dotter till XX, född i XX, och Attorney XX från Antalya stad Baro Association, son till XX, född i XX, registrerat hos XXXX skattekontor med XXXXX rekordmånga, bosatt i XXXXXX. Våra/Mina lagliga advokater har rätt att agera individuellt eller gemensamt tillsammans på min/vår räkning.

 

KUND(ER):

BLOCKERAD BREV:

PASS INFORMATION:

SIGNATUR:

VITTNE:

POSITION:

SIGNATUR:

 

star ratings

 

Läs kund recensioner